Naravna kontracepcija v zakonu

Simptotermalna metoda je 100% zanesljiva, če se par dobro pouči, če ve v katerem delu ciklusa je žena IN če ne zamiži na eno oko in si reče: Ah, saj bo v redu. Zelo pomaga tudi, če so ciklusi redni in enako dolgi.
Nekoliko podobno so kondomi zanesljivi, če upoštevamo vsa navodila.
Primer: Če si par zvečer namaže roke z npr. Solea kremo potem pa prijemlje v roke kondom, ki ga olja iz Solea kreme razgradijo in lahko poči.
Zanesljivost posamezne metode je zelo odvisna od načina in doslednosti pri uporabi metode.Problem, ki ga midva vidiva pri simptotermalni metodi je sledeč: Če se par odloči uporabljati samo to metodo, se lahko ljubita, kadar so ‘varni dnevi’ – kadar ni ovulacije + – nekaj dni. Žena pa ima največjo željo po telesni bližini prav na dneve, ki niso varni – ko je ovulacija. Torej, če par uporablja samo to metodo, s tem nehote obsodi ženo na ljubezensko-spolno življenje, ki nje ne bo nikoli izpolnjevalo, ki njej ne bo dalo tega, kar bi lahko. S tem pa posledično ljubezesko-spolno življenje zakoncev ne povezuje in zbližuje tako močno, kot bi ju lahko. To še posebej velja prvih nekaj let, ko se partnerja šele ‘učita in uvajata’.

Saj bosta lahko ‘v polnosti skupaj’ prej in potem, vendar pa ne bosta smela biti takrat, ko ima ona največjo željo in ima (po najinih izkušnjah) največje možnosti, da najmočneje doživi lepoto bližine z možem. Izkušnje ljubljenja na dni okoli ovulacije imajo predvsem za ženo, ki se šele uči ljubljenja, doživljanja same sebe v spolnosti in v tesni zvezi z možem zelo velik pomen, saj ji te dni narava pomaga doživeti bližino, ki bi ji sicer ostala tuja. Takšna je najina izkušnja, lahko da ima kdo drugačno.

To je problem t.i. naravnih metod in o tem sva tudi govorila z ljudmi, ki sva jih imela za kompetentne.
Nekateri so bili zelo življenjski (celo bolj kot bi človek pričakoval od duhovnikov) in so svetovali naj se ravnava po svoji vesti. Drugi so se oklepali katekizma in svojih razlag tistega dela katekizma, ki govori o spolnosti. Niso mogli skriti, da so si te razlage naredili za svoje – celibaterske potrebe in da zdaj drugim ponujajo iste recepte. Izgovarjanje na nauk cerkve je vedno priročen od(iz)govor. Uradna cerkev (katekizem katoliške cerkve) nekako ne daje popolnega in prepričljivega odgovora na to vprašanje. Spolnost v službi rojevanja ima v katekizmu nesporno prednost pred spolnostjo v službi zakonskega odnosa in intimne zveze moža in žene. Tako midva vidiva to stvar v katekizmu in vidiva jo kot sporno. Nauk cerkve razumeva, da morajo zakonci dati spolnosti v službi rojevanja popolno prednost pred spolnostjo v službi utrjevanja zakonskega odnosa – ta funkcija spolnosti naj bi bila zgolj stranski produkt.

Čutiva pomanjkanje naklonjenosti cerkevnega nauka do naju kot zakoncev. Kot bi bili zakonci in zakon v cerkvi še vedno nekoliko na stranskem tiru.

  • Share/Bookmark
 

Comments are closed.