Zakaj Bog dopušča zlo?

Večkrat slišimo, da kdo pravi: Če je kje kakšen bog, zakaj potem ne ustavi zla? Če bi bil bog, bi zlo ne imelo svojega plesa po svetu! Torej posledično, ker zlo obstaja, boga ni.

To gledanje se mi zdi nelogično.
Bog je stal za stvarjenjem naravnih zakonov, Bog je bil začetnik in ‘nadzornik’ človekovega stvarjenja, Bog je človeškemu telesu vdihnil svojega duha, da je postal živa duša… Bog nas je naredil s svobodno voljo, ki se lahko odloča. Lahko izbira.

Zdaj pa pričakujemo, da bo Bog kliknil na Prekliči in za nekaj dni ugasnil našo svobodno voljo, da se mi ne bi napili ob prvomajskem kresu in na poti domov povozili kolesarja ob cesti.
Bog je naredil in bilo je dobro.
Če se je ‘dobro’ potem skisalo in postalo ’slabo’ po svoji volji ali odločitvah, to ni božja volja.
Če se mi narobe odločamo in povzročamo zlo, ne kličimo Boga na odgovor.
Naše odločitve so naša stvar. Odločitve ljudi so človeška stvar, ne Božja. Bog je ustvaril stvarstvo in zdaj zgolj DOPUSTI, da stvarstvo živi svoje življenje.
Bog ne pošilja zla, Bog ga zgolj dopusti, ker spoštuje svobodno voljo nas – ustvarjenih bitij. Ne odreče pa potem pomoči in podpore žrtvam.
Tako jaz vidim odgovor na to, sicer težko vprašanje.

Pa še tole: Ni res, da zlo obstaja. To še posebej velja za zlo, ki prihaja po ljudeh. Zlo ni “nekaj”, da bi lahko obstajalo. Zlo je pomanjkanje nečesa – dobrote. Je že kdo srečal človeka, ki bi se rodil slab, pokvarjen, poln zla? Ni, ker takšno zlo ne obstaja, zlo je pri človeku vedno pomanjkanje dobrega. To je podobno kot luč in tema. Teme ne moremo proučevati, ker dejansko ne obstaja. Tema je le odsotnost svetlobe. S svetlobo je drugače. Ta dejansko obstaja in jo fiziki lahko proučujejo.
Malo drugače je glede zla, ki se pojavi kot delovanje naravnih zakonov, recimo potres, ki naenkrat pokonča tisoče ljudi. Vendar če smo čisto pošteni, večino zla na ta svet prinesemo ljudje, veliko večino.

  • Share/Bookmark
 

18 odgovorov na “Zakaj Bog dopušča zlo?”

  1. kren  pravi:

    Tudi mene to vprašanje že dolgo muči. Tvoj odgovor je eden izmed možnih, ni pa edini. Vzemimo npr. Holokaust, kjer je bilo neusmiljeno postreljenih, zaplinjenih, izstradanih in do smrti mučenih na miljone nedolžnih odraslih in otrok. Spričo tako enormnega zla, zla, sestavljenega iz miljonov posamičnih tragedij, zla, ki ga ni nihče preprečil, se lahko z vso pravico vprašamo, kje je bil tedaj Bog. In tudi če je bil, ali mu ni bilo vseeno? Potrebujemo sploh Boga, ki mu je vseeno? Odgovorov ne poznam.

  2. Dajana Dajana  pravi:

    Nekje sem brala, da obstaja na svetu 2,5 ljudi, ki so resnično hudobni. Ljudje, kot Hitler npr. Če pridejo ti na oblast, je grozno. Mislim, da tukaj ni vprašanje, zakaj je to dovolil Bog – saj Bog ni človek, vsaj jaz si ga tako predstavljam. Zlo dela človek, ne Bog.

  3. Dajana Dajana  pravi:

    2,5 odstotkov ljudi

  4. Rado Rado  pravi:

    Bog, da dopušča zlo?

    Ne verjamem.
    Za “zlo”, kakor tudi za “dobro” smo krivi sami.
    Po moje bog samo sedi in opazuje. Skozi življenje se moramo znajti sami.

  5. Rado Rado  pravi:

    “Bog je ustvaril stvarstvo in zdaj zgolj DOPUSTI, da stvarstvo živi svoje življenje.”

    Čakaj, čakaj, ali ni bilo velikega poka?

  6. vanja  pravi:

    Rado veliki pok še vedno ne razjasni življenja. zato smmo si izmislili Boga in Miklavža.

  7. Rado Rado  pravi:

    Zakaj,

    pa misliš Vanja, da bi že moralo biti že moralo biti razjasnjeno? Morda nikoli ne bo?
    Smo pa na poti spoznanja, če nas prej ne bo prehitelo.

    Planet zemlja bo tako, ali tako razgnalo hkrati z ugašanjem sonca. To je enkratnost življenja v igri kozmičnih sil.

    Ali pa bi ti raje govorila o božji volji?

  8. kren  pravi:

    Govorjenje o zlu na splošno vsaj meni ne daje takega uvida kot na primer tole pričevanje židovske matere, ki so ji nacisti pred očmi ubili otroka (www.holocaustresearchproject.net/einsatz/rytest.html). Ali pa tole pričevanje, ki je prepis intervjuja iz Lanzmanovega filma Shoah (www.holocaustresearchproject.org/survivor/bomba.html). Ali pa tole o peklu v Sobiboru (www.zchor.org/testimonies/lichtman.htm). Si je sploh mogoče predstavljati bolečino teh ljudi? Je mogoče zameriti preživelim, ki so ob teh tragedijah izgubili vero v Boga.

    BTW, osrednji del Holokausta je bila operacija Reinhard, v okviru katere so načrtovali in izvedli pomor 1,7 milijona Židov. Nezanemarljivo destvo je, da je operacijo vodil napol naše gore list Odilo Globočnik. Hočem reči, da ko iščemo ultimativno zlo, nam ni treba iskati daleč.

  9. MačekMuri  pravi:

    Ja, kren. Moj odgovor zagotovo ni edini. Niti ne verjamem, da je o takih rečeh mogoče poisakti en sam in edini odgovor. Vsak si najde razlago, v kateri najde največ resnice. Nekateri si pomagajo z razmišljanji drugih (recimo preko knjig), drugi se zadovoljijo z enostavnejšimi lastnimi razlagami ali pa razlagami, ki jih ponuja javno mnenje – pa ne ciljam tukaj na nikogar.

  10. MačekMuri  pravi:

    “Si je sploh mogoče predstavljati bolečino teh ljudi?”
    Zagotovo ne. Kdor ni bil tam, pa si domišlja ali razlaga, da ve kako je, v končni fazi omalovažuje trpljenje drugih.

    “Je mogoče zameriti preživelim, ki so ob teh tragedijah izgubili vero v Boga.”
    IMHO nikakor. “Zameriti” predpostavlja nekakšno sodbo, do katere pa nimamo pravice.

  11. kren  pravi:

    Teologija Holokausta je morda najboljše izhodišče za razmišljanje o vprašanju, zakaj Bog dopušča zlo. Papež Benedikt XVI pravi, da je Holokaust teološko nerazložljiv. Iz Wikipedie povzemam razmišljanja židovskih teologov o H.:

    1. H. je božja kazen za grehe Židov
    2. Bog je bil med H. začasno odsoten
    3. Bog se je med H. povsem odvrnil od človeštva in zato ni več pomemben
    4. H. je bil cena, ki jo je človeštvo moralo plačati za svobodno voljo (ne razumem, zakaj je tako nesorazmerno visoko ceno moral plačati ravno en določen narod)
    5. H. je božje razodetje (???)
    6. H. je onkraj našega razumevanja (očitno)
    7. H. je pokora Židov za vse grehe sveta
    8. Bog obstaja, vendar ni vsemogočen
    9. Boga ni

    Citiram posebej zanimiv – in pesimističen, naj dodam – del razmišljanja Irvinga Greenberga: »… the worst thing that God could do to the Jewish people for failing to follow the law is Holocaust-level devastation, yet this has already occurred. … Therefore, since God can’t punish us any worse than what actually has happened, and since God doesn’t force Jews to follow Jewish law, then we can’t claim that these laws are enforceable on us. …«

    Prepričljiv je Menachem Schneerson, ko argumentira potrebo po veri (kot sam razumem, ne nujno odvisno od obstoja Boga, kar je seveda paradoksalno): »… In pre-war Europe, it was the German people who epitomized culture, scientific advance and philosophic morality. And these very same people perpetrated the most vile atrocities known to human history! If nothing else, the Holocaust has taught us that a moral and civilized existence is possible only through the belief in and the acceptance of the Divine authority. Our outrage, our incessant challenge to God over what has occurred — this itself is a most powerful attestation to our belief in Him and our faith in His goodness. Because if we did not, underneath it all, possess this faith, what is it that we are outraged at? …«

  12. Vanja  pravi:

    not the most vile atrocities…only the most spoken about atrocities. Jews have money, education and hence propaganda. Black, arabic and native have none of that…so the atrocities that are happening to them as we speak…are still not vey relevant to us. We rather talk about Holoucast that happened more than 60 years ago. Palestinian mother that has just lost her son due to Izraeli agression is not relevant. We don’t feel for her because Spielberg has not made a movie about that.

  13. abaris  pravi:

    Grški filozof Epikur se je izrazil takole:

    A Bog hoče preprečiti zlo, vendar ni sposoben?” Potem ni vsemogočen. A noče, vendar je sposoben? Potem je zloben. A hoče in je sposoben? Od kod potem pride zlo? A noče in ni sposoben? Zakaj mu potem sploh reči “Bog”?

  14. radovednez  pravi:

    Mogoče pa višja sila želi, da se skozi trpljenje prečiščujemo.

    Mnogo ljudi ob resni bolezni spozna, kako so zavozili življenje, kako nepomembnim stvarem so se posvečali, zaradi kakšnih neumnosti so se prepirali s sosedom in bratom…..

    Mnogim ljudem je bolezen odprla oči in jim osmislila življenje. Če so jo seveda premagali…

    Lahko gledamo tudi Slovenijo. Standard se je v splošnem zelo dvignil. Ljudje si lahko marsikaj privoščimo, kar si pred 20 leti nismo mogli (govoriom o povprečju – vem, da so med nami reveži). A vendar se zdi, da je med nami zavladala neka apatičnost, otopelost….Kljub materialnemu udobju nam nekaj manjka. Kot da smo zaspali…ali vsaj omotični. In le šok bi nas zbudil iz tega sna.

  15. radovednez  pravi:

    Sliši se zelo čudno, a ne vem, če je daleč od resnic – vojna ali naravna nesreča bi nas morda zopet povezala in pripomogla k oživitvi pristnih odnosov z bližnjimi.

    Ker nimamo drugih problemov, zdaj vsi tekmujemo le za kariero in denar. In smo prisiljeni tekmovati s sosedi.

  16. Mucek Macek  pravi:

    @radovednez
    Tudi jaz mislim tako, kot si napisal. Mogoče z eno majhno razliko.
    Dobro nam gre, kot še nikoli, pa nismo zato nič bolj (globoko) zadovoljni. Nekaj manjka….!?
    Pot iz tega stanja lahko vodi tudi skozi osebno odločitev, da hočem drugače. Tudi naravna nesreča ali vojna bi učinkovali (verjetno) podobno, vendar smo lahko tudi sami izvor spremembe.

  17. abaris  pravi:

    @radovednez

    Najbolje, da čimprej uničimo naš planet z nuklearnimi orožji, da se bomo potem dobro razumeli med sabo gor v nebesih, kajne?

    Izvrstna logika!

  18. Boštjan  pravi:

    Tole si pa zares lepo opisal. Ne strinjam pa se, da zlo ne obstaja. Tako kot obstaja Bog, obstaja tudi hudič (iz vidika religije), od nas pa je odvisno ali mu bomo nasedli ali ne. Sicer pa na http://www.ati-e-import.si zares vse lepo piše. Za vse smo si krivi popolnoma sami.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !