Moški – ljubimec

Mp_MP062_XL

V svetopisemski Visoki pesmi slavi avtor – ki ga je izročilo pozne­je prepoznalo kot Salomona – ljubezen med moškim in žensko kot največje darilo, ki ga je Bog dal člove­ku. Ljubljeni moški in ženske opevajo drug drugega-»Kako lepa si, moja draga, kako lepa! Tvoje oči so go­lobi. Kako lep si, moj ljubi, zares očarljiv! Zares razkoš­no je najino ležišče« (Vp 1,15). Uživajo ljubezen, ki je polna erotike in telesnosti, in pojejo: »Okrepčajte me z rozinovimi kolači, poživite me z jabolki, ker sem bol­na od ljubezni« (Vp 2,5). Moški se počuti začaran od ljubezni svoje ženske: »Osvojila si mi srce, moja sestra, nevesta, osvojila si mi srce z enim samim pogledom, z enim biserom v svoji ogrlici. Kako lepa je tvoja lju­bezen, moja sestra, nevesta, kako prija tvoja ljubezen, bolj kakor vino, in vonj tvojih mazil bolj kot vse diša­ve« (Vp 4,9). In nevesta opeva svojega ljubljenega: »Njegova usta so sama sladkost. Ves očarljiv je. Tak je moj ljubi, tak moj dragi, hčere jeruzalemske« (Vp 5,16). Na koncu teh čudovitih ljubezenskih pesmi je spoznan­je: »Zakaj močna kakor smrt je ljubezen, silna kakor podzemlje ljubezenska strast! Njene strele so ognjene strele, Gospodov plamen. Velike vode ne morejo poga­siti ljubezni in reke je ne morejo preplaviti. Če bi kdo dal za ljubezen vse bogastvo svoje hiše, bi ga še vedno zaničevali« (Vp 8,6).
Moški ljubijo te verze iz Visoke pesmi, ki brez moralizirajočega žuganja opevajo spol­no ljubezen med moškim in žensko. Iz njih vejeta svo­boda in veselje, ki ju eros sproža v moškem.
Arhetip ljubimca sodi k zrelemu moškemu. Vendar ima veliko moških težave s tem, kako dopustiti ljubimca v sebi. Kajti potem bi morali odpreti svojo dušo in se odreči nadzoru nad sabo. Ljubimec si dovoli čustva, pokaže tudi svoje ranljive dele. Patrick Arnold meni, da je ljubimec pogoj za zrelega moškega: »V nezreli ali narcistični osebi se ljubimec izrodi v cmeravo romanti­ko na ravni najbolj priljubljenih popevk ali v patologijo odvisnega tipa osebnosti, ki ga označujemo kot “klopa” (Arnold, 222). Kdor se odpre za ljubezen, je ranljiv. Toda brez ljubezni ne moremo odkriti bogastva svoje duše in svojega življenja. Ljubezen omogoča, da se živ­ljenje v moškem pretaka. Biti ljubimec pa ne pomeni le biti sposoben ljubiti žensko ali se v prijateljstvu odpreti moškemu. Ljubimec bi rad oblikoval tudi ljubezenski od­nos do Boga. V močno doživeti liturgiji lahko moški kaj pogosto izkusi strastno ljubezen do Boga. Če se z vsem srcem poglobi v obredje, petje, tišino, potem raste v njem globoka ljubezen do Boga.

Krščanstvo je ljubezen do Boga pogosto ločevalo od strastne ljubezni med moškim in žensko. Boga naj bi si­cer ljubili z vsem srcem. Ljubezen med moškim in žen­sko pa je bila osumljena, da človeka bolj kot ne odvrača od Boga. Toda brez močne erotike tudi ljubezen do Boga postane nemočna. Zgubi barvitost domišljije in moč strasti. Veliko moških se je odvrnilo od Cerkve, ker arhetipa ljubimca, ki ga čutijo v sebi, niso mogli uskladiti s krščanskim pojmovanjem ljubezni in spolnosti. Pogosto so čutili, da jih je Cerkev prizadela, ker je njihovo spol­nost vedno oblagala z občutki krivde. Od Svetega pisma se moški lahko nauči, kako lahko zaupa svoji erotični moči in se veseli svoje spolnosti.

Vir: Anselm Gruen, Boj in ljubezen

Tags: , ,
  • Share/Bookmark
 

5 odgovorov na “Moški – ljubimec”

  1. Luka  pravi:

    Ja sej res … kot za vse za to si je treba vzet čas.

  2. nevenka nevenka  pravi:

    In iz katerega vira dobi občutek krščanske krivde?

  3. Maček Muri  pravi:

    @Nevenka

    Od tendencioznih razlag cerkvenega nauka, ki največkrat prihajajo od celibaterjev, ki imajo težave z lastnim odnosom do svoje spolnosti.
    IMHO

  4. pavel  pravi:

    Erotična ljubezen moškega žene v odnosnost, tudi v duhovnost, v odnos z Bogom.

    Je pa nevarnost, da erotična ljubezen ostane na infantilni stopnji romantike (trubadurji, pesniki, cmeravci, sanjači – ki iščejo psihični užitek in ugodje) in simbioze ( nadomestek mamice, išče celosten užitek malega otroka) ali pa osvajalca ( Casanova je nezmožen intimnega odnosa, je pa izvrsten osvajalec in podiralec žensk – ki išče zgolj seksualni užitek in ugodje).

    Stopnja zrelosti človeka(moškega je) v tem koliko se zna odpovedati ugodju v izbranih trenutkih in koliko časa zdrži neugodje za dosego nekega izbranega cilja. Ljudje, ki so sužnji ugodja – so otroci ali infantilneži. Suženj ugodja ne more biti dober ljubimec, ker ga partnerjeve želje ne zanimajo, saj so lastne želje in naslada ves čas edino pomembne.

  5. Maček Muri  pravi:

    Pavel.

    Čisto tako je, kot si napisal.
    Moški vstopa v odnosnost skozi erotiko. Celo v odnos z Bogom.

    in

    “Suženj ugodja ne more biti dober ljubimec…”
    Absolutno.
    Ne more biti dober ljubimec, niti delavec, niti oče, nit mož, niti voditelj, nič ne more biti.
    Pred nekaj dnevi smo na Opus Dei imeli pri duhovni obnovi razmišljanje o molitvi. Rečeno je bilo, da molitev, ki se prilagaja lastnemu ugodju, ne more uspeti. Če sem usmerjen vase in ne v drugega, ki je z menoj v odnosu, ne bo šlo.
    Ne bo uspelo.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !